23 mars 2014

Gul och blå

Det där som jag skulle gjort i går kändes lika omöjligt i dag men så plötsligt, när resten av familjen var ute, slog inspirationen till och jag satte mig skrev och skrev. Så skönt! Nu har jag ett koncept som jag känner mig ganska nöjd med och livet känns lite ljusare. Sånt måste så klart firas! 
Det är ju snart våffeldag men vem kan vänta när man behöver fira?
Denna soliga söndag är trädgården gul och blå.

Finaste gula och finaste blå.
Dagens ruta är ljust, ljust blå.
Som mittarna på scillan. Ljust blå för att jag känner mig i fas.
Alldeles nyss stickade jag klart min andra sjal efter mönstret Dotted och eftersom det är skönt att vara just i fas så blötte jag upp den och blockade den direkt.
Den ser grå ut nu när den är blöt men den har en vacker turkos färg.
Stickor 4 mm, en burk pärlor och 2 nystan Silkbloom fino är vad som behövs. 
Nu ska jag unna mig att bara vara, eller som Bob Hansson så fint har skrivit:
Här ligger jag och duger.
Vi duger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar