29 okt. 2013

Välkommen Grön

Ibland är saker och ting allt bra konstiga. Förra veckan, när jag verkligen behövde skriva så fanns inte orden. Det var så svårt och fingrarna varken kunde eller ville trycka på tangenterna. Idag skulle jag bara skriva en liten sak på max en A4-sida men då kunde jag plötsligt inte begränsa mig, orden bara forsade fram. Nåja, jag är gladare när det finns ord än när det inte gör det.

Det är min gröna dag idag.
Den finaste, mest välkomna och efterlängtade gröna färg som finns är färgen på björkens allra första blad på våren!
Känner ni hur det spritter i kroppen av lövsprickningen? Åh!
Grönt är inte bara skönt, det är gott också.
Jag gillar prinsesstårtor, både ätliga och mössiga. Vem vill ha rosen? - Inte jag.
Eftersom jag älskar träd så måste det bli en grön trädbild till.
Vackraste, vackraste, vackraste.

De gröna quiltarna i min regnbågsserie är mjuka och gosiga. Ett täcke har fleecebaksida och ett har mjukaste minkypäls på baksidan. Det tredje har tjock och fluffig vadd som gör det varmt och gott.
Grönt ska vara skönt helt enkelt.
Så är det bara.

1 kommentar:

  1. Jag gillar mössiga prinsesstårtor bättre än bakade och de ljusgröna bladen på våren är fantastiska. Dina gröna täcken har fångat in många fina, sköna, gröna färger.

    SvaraRadera