3 okt. 2013

Jag tycker!

Vet ni vad jag gillar? Jo jag gillar att köra på vägar där det inte står en enda skylt. 
Visst är det bra med skyltar många gånger men ibland blir jag så trött på överflödet av information, att vi fullständigt ska bombaderas av allehanda skyltar med uppmaningar, regler och reklam. Nej, tacka vet jag en väg genom skog utan någon annan information än naturens egen då och då.

Oktober är vår rosa månad numera och jag har köpt några Rosa bandet-produkter redan. Mitt rosa garn stödjer inte bröstcancerforskningen men jag stickar gärna i rosa och skänker pengar på annat sätt. Häromdagen fick jag resultatet från min senaste mammografiundersökning och jag är så tacksam för att vi har möjligheten till regelbunden kontroll. Bra tycker jag! För att påminna mig själv och andra så ska jag snabba på med min rosa sjal så den blir klar innan oktober är slut. 

För övrigt så var det lite, lite garn kvar från Karins hitte på-vantar och det garnet kunde ju inte bara ligga där till ingen nytta! Nu är det två nästan klara muddar eller kanske vantkanter. När jag hittar något passande garn att fortsätta med så får vi se vad det blir till slut. 
Det känns mycket bättre att ha två påbörjade saker än två småsnuttar med restgarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar