28 okt. 2013

Gulboostar mig

Efter en lång intensiv dag, dessutom både regnig och vintertidmörk redan kl 16 och med stormen Simone i faggorna så behöver jag piggas upp och letar i gömmorna efter gladsaker. Jag letar efter gula gladsaker förstås.
Solgula sockar i underbara Banana Joe/Admiral ombré. Måste nog sticka nåt mer i Banana Joe när jag tänker på det. Den färgen!
En av årets viktigaste gulheter för mig är när rapsfälten blommar. 
Även en mulen dag som det var den dag bilden togs så lyser fältet och sprider så mycket glädje. Hjärtat skuttar förnöjt.

Frågan är om inte solrosor är vackrast av allt det gula ändå?
Fantastiska blomma! Så stark, så stolt, så mäktig.

Mina gula quiltar blev väldigt olika, från blekaste vintersolsgult till starkaste midsommargult och gult i augustinattens stjärnor.
Tror du på Gul?
Det gör jag!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar gult och har numera två solgula koftor att lysa upp mörka dagar med.

    SvaraRadera
  2. Den smörblommegula kvilten är en av de vackraste kviltar du gjort tycker jag. Gult är inte fult utan sollycka :-)

    SvaraRadera
  3. Rapsfält är så himla vackra! Synd bara att dom stinker så fruktansvärt :p

    SvaraRadera