7 feb. 2016

Inte nog

Äntligen är mina gladaste sockor blockade och torra. De är en riktig vitamininjektion. 
Lang yarns Jawoll magic i två färger, ett med röda nyanser och ett med gul-grön-orange.
Ett vanligt basmönster och stickor 2.25 mm och ca 50 gram av vardera färg. 
När jag skulle ta några bilder dök så klart en katt upp från ingenstans för att kolla vad jag höll på med.
Morris, kungen av huset vid havet. 
Han höll förresten också koll när jag sydde några gömmor till. 
Gömmor kan man inte få nog av. 
Morris ska nog få en egen någon dag.

6 kommentarer:

  1. Riktiga gladsockar :)
    Nu har jag börjat sticka på en halskrage liknande den blå som du visade här på bloggen för ett tag sedan. Jag använder restgarner i olika färger och är mycket spänd på slutresultatet.
    Gömmorna du syr ser verkligen fina ut. Går det att beställa ?
    Lena i Östersund

    SvaraRadera
  2. Eller är det möjligt att få en hint om mönstret? Har försökt klura ut hur de ska göras men gått bet.....men går det att beställa en gör jag gärna det jag också! Gladsockorna är helt underbara. Fint med lime o rött!

    SvaraRadera
  3. Mönster finns bl a hos Lapp-Elisa.com och heter Sweetpea pods. Jag varken syr på beställning eller säljer då sånt stressar mig men sy några själv! De är väldigt roliga att göra! :)

    SvaraRadera
  4. Det var skikkelige gladsokker! Veldig fine! En fin firbeint venn du har :)

    SvaraRadera
  5. Sy själv kommwr jag knappast att göra men kanske kan jag övertyga min dotter om att sy åt mej. Jag stickar gärna åt henne o hennes familj så det är kanske dags att göra ett byte !?
    Glada hälsningar,Lena

    SvaraRadera
  6. Även dessa gömmor var söta, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera