8 feb. 2016

Fast form

Eftersom jag ägnat en ganska stor del av mitt liv åt bloggande så försöker jag bevara alla ord och bilder i en slags fast form. Jag låter trycka en bok med ett halvt års blogginlägg åt gången. 
Det är en glädje att bläddra i de böckerna, låta blicken svepa över alla bilder, läsa några ord här och där och minnas. Nästan alla inlägg tar mig tillbaka till den dagen eller stunden de skrevs. Jag minns var jag befann mig, hur det kändes och vad jag gjorde. Jag gillar tanken på att alla minnen finns sparade i hjärnan, vi behöver bara locka fram dem. 
I minnesbanken sparas den här dagen som en bra dag och framför allt en bra kväll där jag stickade och maken gjorde semlor. 
Bredvid mig hade jag två kattifnattar sovandes på rygg. 
Visst är sånt värt att minnas. Det är ju de små detaljerna som utgör största delen av livet. 

3 kommentarer:

  1. En trevlig tanke!
    Har Du någon "adress" Du vill rekommendera, för att få "bloggen i fast form"?


    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt mina från Blog2print.com. De är jättefina och leveranstiden är ca 3-4 veckor. Man betalar för antal sidor, typ av pärm och dyl. Jag väljer mellanstorlek på bilderna för det skulle bli alldeles för många sidor ovh för dyrt om jag valde stora.

      Radera