14 feb. 2016

En stunds inspiration

I morse såg jag en bild på ett lapptäcke på nätet och fick inspiration. Efter en djupdykning bland mina tyger, en bra stund vid skärmattan och en betydligt kortare stund vid symaskinen så har jag nu en massa rutor som ska sammanfogas.
Jag behöver skära fler ljusa rutor för jag tänker mig ett varv till runt hela. 
Lätta kurvor på de lila rutorna. 
Alla de lila tygerna är rester från andra projekt. Att sy av tygrester är nog bland det roligaste jag vet.
Då och då tänker jag att jag bara ska sy små saker i fortsättningen eftersom det är lättare att hantera men den här blir minst 150 x 150 cm när den är klar. En lagom stor duk kanske.

Det är tur att vi har tom golvyta i utbygget. Eller tom, det är den inte längre. 
Snarare ockuperad. Av mig och mina grejer. Tur att maken är så förstående!


2 kommentarer:

  1. Fina grejer du gör! Härligt att få sådan inspiration.

    SvaraRadera
  2. Vårda din inspiration ömt så kommer du sy upp mera scraps!! Kram Bambi

    SvaraRadera