10 feb. 2016

Tidsförlust

Nu undrar jag stillsamt: Var i hela fridens namn tog den här dagen vägen?!
Jag gick upp som vanligt i morse, åkte till jobbet, skrev lite, var på ett möte, åt lunch, skrev lite till, la mig på sängen när jag kom hem och nu, nu är dagen snart slut! Konstigt!
Innan jag la mig på sängen räknade jag hur många rutor jag virkat. 67 var det. Nu har jag gjort sju till så något har jag använt tiden till i alla fall. 
Jag trodde jag skulle komma upp i hundra rutor men garnet räcker nog bara till drygt 80. Det blir så många det blir och så måste jag hitta ett passande garn att sammanfoga allt med. Förslag på färg? 
För övrigt så är tulpanerna som står i en vas på vårt köksbord alldeles fantastiska!
Jag har hunnit njuta av dem, tack och lov, trots att dagen gått så fort. Det ska jag göra i morgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar