5 feb. 2016

Mina små älsklingar

Songbird mittens, jag säger bara Songbird mittens. Mönstret har Erica Heusser gjort och det finns att köpa på Ravelry. 
Sakta tränar jag mig bättre på flerfärgsstickning med långa flotteringar. 
De här är bland de finaste vantar jag gjort, de här och några par tvåändsstickade som jag är väldigt stolt över. 
De är stickade i Tunn alpakka från Du store alpakka, det ljusa, och Splendor från Easyknits, det vinröda. Ljuvligt mjuka. Det gick åt mindre än 50 gram av vardera färg på stickor 2.0 mm. 
Kvidevitt kvidevitt. 

Morris the cat och jag skulle kolla till isläget. Först gick det bra och vi konstaterade att bryggan gått sönder lite. 
Sedan stack han. Han lämnade mig där på den trasiga bryggan och drog i väg ut på isen trots att han lovat mig att inte göra det. 
Rackarns katt!
Han brydde sig inte det minsta om att jag lockade och ropade. 
Han kom in torr och mallig efter en stund men hans ordentliga syster var alldeles sjöblöt när hon kom in en stund senare De får ju inte vara på isen! Knaskatter. Inte visste vi när vi fick dem att de gillar vinterbad. 
Jag har i fall både barn och en tass runt halsen. Alla mina små älsklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar