13 feb. 2016

Sångfåglar fast inte hos mig

Jag sjunger långsamhetens lov, tyst i mitt huvud, men i själva verket tycker jag att det är lite tråkigt och ensamt. Jag hade andra planer för den här helgen än långsamhet. Idag har det till och med varit så långsamt att det gått baklänges för jag har repat upp det jag stickade igår. Kroppen blev för stor på Damejakka Loppan tycker jag.
Nu har jag minskat en hel del på rygg och ärmar och hoppas att det blir bra.

De gröna Songbird-vantarna är klara och skickade som en sen födelsedagspresent till en riktig sångfågel. 
De är stickade i Shetlandsull från Jamieson och Smith på stickor 2 mm. De är lite filtade för att stå emot kyla och väta bra. 
Naturligtvis genomgick de katt-kontroll innan de stoppades i ett kuvert.
Morris har, precis som jag, bara latat sig men han gör det med mer stil. 
Sin egen stil. 
Fin stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar