25 feb. 2016

Det gäller att passa på

Jag och katterna är väldigt osams om lämpligheten att vara ute på isen. De tycker att is är världens coolaste uppfinning och jag tycker att den är livsfarlig. Luna tycker att jag är jättelöjlig. Hon har ju vinterbadat två gånger och på grund av det känner hon sig väldigt erfaren tror jag. När jag gick ner mot bryggan för att försöka få upp henne från isen i eftermiddags så klättrade hon snabbt upp och gick med en sur min raskt förbi mig och in.
Hå hå ja ja.

Kantremsan är nu fastsydd på täcket med turkosa Tilda-tyger. Förhoppningsvis kan jag ta några bilder på det i morgon.
Nästa projekt jag tänkte ge mig på är att quilta kaffe latte-täcket.
Det här täcket ska få en mjuk och gosig flanellbaksida. 
Det är riktigt roligt att vara inne i en göra färdigt-period och det gäller att passa på så länge den varar! Eftersom jag har ganska ont i en axel funkar sömnaden mycket bättre än att sticka. Tur att jag har många intressen!

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att det är bra med många intressen. Det kan vara räddningen ibland 😊

    SvaraRadera