24 feb. 2016

Rester är bäst

Jag håller på att göra klart ännu ett projekt i Tilda-tyger.
De här 25 blocken sydde jag sommaren 2014. Jag sydde faktiskt 26 block men det sista blev över.
Nu när jag håller på med quiltning och kantning så hittade jag det övergivna blocket och tänkte att jag ville göra något av det. Så nu, en stund senare har jag två små söta gömmor.
Det är de första jag gör med lappad utsida och just det här blocket passade ju förträffligt bra till gömmor. 
Som två små hungriga möss står de där och gapar. 
Söta små möss med rosa svansar.

Men det var ju täcket som skulle göras klart så det är bäst jag syr en bit på avslutningskanten. 
Jag tror jag kombinerar det med lite Harry Potter-tittande.

1 kommentar:

  1. Oj vad produktiv du är. Väntar på att du ska göra mönster på gömman som man kan köpa. Din är finare än "originalet"

    SvaraRadera