15 feb. 2016

Rester blir remsor

Det är inte konstigt att det är så svårt att få saker färdiga när det är så roligt att börja på nya projekt!
Igår, när jag tillbringade så lång tid vid skärmattan började jag, förutom stjärnquilten, skära bitar till ett helt annat täcke. Alla rosa tyger är rester och de beige-bruna är från tiden när jag köpte 30 cm-bitar av tyger. Numera köper jag nästan aldrig så små bitar, de räcker ju inte till något, men har man väldigt många olika så räcker de till något jättestort!
De rosa tygerna passar inte särskilt bra tillsammans om man bara skulle kombinera två eller tre tyger men i den här restquilten kommer de att passa varandra alldeles utmärkt, trots att en del är gammelrosa och andra starkt cerise. Det ska bli så kul att sy ihop det här täcket!

Min ständige följeslagare har hittat en perfekt plats när jag är i syrummet. Högst uppe på en hylla, på en tygklädd låda, under värmefläkten. Där trivs Morris.
Fast vår fina lilla Luna är den sötaste när hon troget står och spanar efter mig när jag kommer hem från jobbet. 
Vilken tur att vi har en ruta som är i Lunahöjd.
Idag var det ljust när jag körde till jobbet, och ljust ända till fem. Hurra för ljuset! 
För övrigt måste jag rekommendera Söndagsintervjun i P1. Varje vecka är det superintressanta samtal, senast var det Robert Gustafsson och innan dess Stina Stoor, Barbro Lindgren och många fler. Har du som jag svårt att passa radiotider så lyssna på podradio, där finns alla gamla avsnitt att njuta av när det passar dig bäst. Sveriges Radio Play. Superduperbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar