21 feb. 2016

Garn som ser ut som garn

Idag har vi tvinnat garn, jag och Morris.
Han tröttnade ganska fort och det tar sin tid att tvinna. 
Jag var i alla fall uthållig och har nu 100 gram 2-trådigt ullgarn. Det här blev jag så nöjd med att jag redan bestämt vad jag ska sticka av det. 
Det går från lila till grönt och är ganska jämntjockt. Så roligt att det blev så bra! Som nybörjarspinnare känns det jättekul att få till ett garn som ser ut som ett garn ska, på ett ungefär i alla fall. 
Nu ska jag sy en bit på avslutningskanten till en liten kvilt. 
Perfekt avslutning på en bra helg.

4 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut, härlig färgkombo! kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken fin sida fint garnet ser ut
    Jag hittade dig på ravelry letade efter din fina sjal
    Kul att träffas i lördags på lottas spinnträff
    Vilka fina grejer du stickar
    Får inspiration att sticka massa och spinna

    SvaraRadera
  3. Härligt garn - så duktig du har blivit 👏😍

    SvaraRadera
  4. Så roligt att det har blivit ett 2-trådigt garn nu! Jag ser fram emot att få se vad du stickar med det sen :)

    SvaraRadera