7 juli 2018

Spinna i etapper

Idag startade Tour de France, cykelloppet som går 330 mil runt hela Frankrike. Parallellt med det loppet pågår Tour de Fleece; männsikor runt om i världen spinner garn till varje cykeletapp. Jag är inte med i Tour de Fleece eftersom jag inte kommer ha möjlighet att spinna så många av de möjliga 21 dagarna  men jag tänkte ändå försöka spinna till några etapper.
Vid 11-tiden i förmiddags gick starten och jag började med en 100 grams fläta av apelsinfärgat merinosilke. 
När cyklisterna gick i mål var jag inte riktigt färdig med mina 100 gram så jag fortsatte en stund till. Jag har en fläta till i samma färg och den ska jag spinna en annan dag och sedan tänkte jag tvinna dem till 2-trådigt garn.
Jag har också frihandsquiltat några kringelikrokar på det jag sydde på igår. Om någon dag eller två är det förhoppningsvis färdigt.
Några droppar regn kom det äntligen, tyvärr inte så mycket att det ens täckte botten i regnmätaren men det var ändå skönt med en mulen dag. 
Sonen har gjort en kattkoja på översta hyllan på altanväggen. 
En perfekt sovplats en gråmulen dag hälsar Minerva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar