6 juli 2018

*Allt* handlar om vädret

När det är som varmast på dagarna är det ganska skönt att vara inomhus en stund
och idag blev den stunden symaskinstid.
Undrar om regnprognosen för morgondagen håller i sig, i så fall kanske jag syr lite på grund av det. Allt handlar om vädret just nu, alla dessa varma och torra dagar med brandrisk och bevattningsrestriktioner. Mitt minne säger att somrarna var så här när jag var liten, dag efter dag med sol och badväder, brännhet sand under fötterna och knastertorrt gräs. Kanske har jag glömt alla regniga dagar, kanske var de inte så många på 70-talet?  Bortsett från vädret så är huvudet fullt av kreativa idéer, de kommer ofta så fort jag kan slappna av. Nu gäller det bara att hålla emot och inte låta alla komma fram samtidigt. En i taget räcker gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar