2 juli 2018

Balansenergi eller energibalans

Efter en härlig helg och arbetsdag idag är jag väldigt trött ikväll. I stället för att sticka har jag tittat på det jag gjorde i helgen och känt mig så nöjd med det. Balans på ett fint sätt tänker jag, energi ut ena dagen och energi in nästa.
Jag stickade nästan klart en Stashbuster-sjal. Jag chansade på att garnet skulle räcka till ett varv till när det nästan var slut men då fattades det en bit när jag skulle maska av. Surt men inte omöjligt att fixa. 
En spräcklig minihärva fick släppa till nån meter och
nu ligger sjalen på blockning. 
Jag påbörjade också en ny kofta, ett projekt som funnits i mina tankar ett tag.  
Jag fick repa upp och göra om resåren och mönstret jag hade tänkt att använda visade sig innehålla delar jag inte räknat med så jag fick räkna om och rita upp nya mönsterdiagram baserade på det jag tänkt att använda. Lite pill och fix och trix men 
det blir säkert bra. Nu hoppas jag på en god natts sömn så jag har lite mer energi i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar