20 aug. 2016

När Luna får välja

Jag är inte sportintresserad, tittar nästan aldrig på någon form av sport, men OS är ändå ganska kul. Många timmar har tvn förmedlat hästhoppning, gymnastik och simning. Fotboll intresserar mig inte men ikväll har Luna lagt tassarna på fjärrkontrollen så fotboll är det som gäller!
Hon ser inte särskilt intresserad ut av vare sig Brasilien eller Tyskland och hon vill inte berätta vilka hon hejar på men jag tycker det rycker lite i morrhåren på henne när Neymar har bollen. Vad det betyder håller hon dock hemligt. Vi törs i alla fall inte byta kanal. 

Alltså sitter jag i tvsoffan och fotboll pågår framför näsan på mig fast ögonen har jag på något annat. 
Alldeles snart är sockorna Två tanter och skogen klara, design Tant Ulltuss/Anna Bergman och garn Tant Kofta. 
Snart återgår jag till mitt sportfria och ganska tvfria liv igen. Men just nu är det fotboll. Och sockstickning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar