25 aug. 2016

Granit i värmen

Nej nej nej, den här dagen blev verkligen inte som jag hade tänkt! Vid lunchtid bestämde jag mig för att köra till affären och det gick bra nästan hela vägen men inte riktigt. Kopplingen fastnade i bottenläge när jag skulle växla på ett ställe och sen kom jag inte längre. Som tur var kunde jag rulla in på en parkeringsplats och där fick bilen stå. Det blev en lång och varm promenad hem igen. Självklart hade jag inte på mig skor som lämpar sig för en halvmils promenad så när jag väl kom hem var jag trött, varm och hade ont i både fötter och ben och orken är som bortblåst.
Men hemma är jag och jag är väldigt glad att bilen inte la av när vi var i Dalarna. Det hade varit lite värre att gå drygt 60 mil hem!

Värmen till trots är min långa ullhalsduk klar. Mönstret heter Granit och är gjort av Kerstin Lindh. Mönstret och garnet, Jamieson & Smith 2-ply jumper weight finns att köpa av Johanna.  
Mönstret är underbart finurligt och fint. 
Jag gjorde min halsduk något smalare än mönstret och fick på så sätt en lite längre halsduk. Två nystan av vardera tre färger gick det åt, sammanlagt 150 gram eftersom nystanen bara är på 25 gram. 
På några ställen har ränderna fått bli lite annorlunda, jag gillar det.
De båda sidorna är ganska olika men väldigt fina. 
Fastän det är 24 grader varmt och klänningen är ärmlös så snodde jag Granit runt halsen. Den kommer bli toppen i höst och vinter men nu är den alldeles för varm. 
Varm granit gillar däremot Morris.
Det är hans favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar