19 aug. 2016

Ett par men inte två lika

Mina förkylningssockor är färdiga. Alltså de jag stickade på när jag var förkyld, för jag tror faktiskt att förkylningen är över för den här gången. 
Ett nystan melerat Opal-garn jag fått eller vunnit för länge sedan och ett litet restnystan i vinrött kom till användning. Sockorna är stickade utan mönster, från tån och upp med en fleegle-häl. De vanliga 2.25 mm-stickorna som jag nästan alltid har till sockor använde jag förstås.
När jag ställde mig på trappan för att ta några bilder kom Luna och ville vara med. Lite i vägen först, men lite i bakgrunden sen.
Min sötaste lilla knaskisse. 
Några regnskurar kommer då och då men mellan dem har det varit fint. Höstfint fastän det bara är augusti, tyvärr.
Visst är det märkligt att mönstret blir så olika på två sockor i samma storlek med samma antal maskor? En småmönstrad och en lite mer stormönstrad. I vilket fall som helst så är det ett par. 
Par behöver ju inte betyda identiska. Det betyder ganska sällan det när jag tänker efter. 
Det mesta är fascinerande unikt. Som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar