2 aug. 2016

Presentsjal

En av födelsedagspresenterna som bästa K fick var en Pebble beach shawl, design Helen Stewart/Curious handmade.
Mönstret innehåller tre storlekar och garnet jag hade räckte till mittenstorleken.
Garnet är softsock från Moods of colors i den underbara färgen Valborg som jag stickat av tidigare
600 meter garn, stickor 4 mm och ett otroligt välskrivet mönster. Ett rent nöje att sticka den här sjalen! 
Sjalen är vackrare i verkligheten än på bild. Vissa färger är så svåra att återge på ett bra sätt. 
Innan jag gav bort sjalen kattrolerades den förstås ordentligt. Minerva åtog sig uppgiften. 
Minerva tycker att det är skönt att vi är hemma igen, fastän hon haft sin bästa människa hos sig hela tiden medan vi varit borta. 
Fina Luna däremot brukar dra iväg på äventyr när inte hennes matte är hemma, så även den här gången och hon har inte synts till än. Jag måste nog gå ut och ropa på henne igen.


2 kommentarer:

  1. Nu slog jag till och köpte mönstret! Har velat några dagar med vilken sjal jag ska sticka men nu är det bestämt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra val Efwa! Jag ska göra en till mig också.

      Radera