15 aug. 2016

Mysmottagande

Nu är jag hemma igen sedan några timmar. Trött och förkyld men med fina minnen och nytt läckert garn i bagaget. Välkomstkommittén bestod av en kelsjuk Morris och 
Luna som gjorde massor av glädjerull i gruset framför mina fötter. 
Minerva dök upp efter en liten stund och såg ut att tänka - Passar det att komma nu? och så gick hon till matskålen. Det är skönt att vara hemma igen! 

Innan jag åkte idag så blev ugglorna på Owligan-koftan klara. 
Nu saknas bara hals- och framkanter och finfina knappar har jag fått från Kikkis stora knappskatt. Tack!
I morgon vaknar jag till havsutsikt igen men att vakna till skog, berg och dalar har varit precis lika bra. 
Tack alla härliga tjejer för toppendagar! Nu hänger våra stickade ballonger i Fattigskogens vildmarksby och minner om fina dagar. 
En väldigt fin del av Tiomilaskogen i Dalarna. 
Nu ska jag vila och kurera mig. Och fortsätta sticka förstås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar