17 apr. 2015

Ring ring

Ibland skulle jag vilja lyfta luren och ringa tillbaka. Tillbaka till tidigt 70-tal och kolla läget med mig som barn, tillbaka till mig själv som tonåring på 80-talet eller tillbaka till mig själv som nybliven mamma på 90-talet. 
Då skulle jag fråga om mina drömmar, planer och förhoppningar. Jag skulle berätta om hur det är nu, nu när jag varit med om både berg och djupa dalar. Vi skulle skratta åt hur naiv jag var och prata tröstande genom svåra stunder och le varmt och igenkännande åt alla fina minnen. Ibland skulle jag verkligen vilja ringa tillbaka. 

I brist på möjlighet att ringa så virkar jag vidare. 
Nu börjar det bruna om igen. Choklad på jordgubbsglassen. Mums. 
För övrigt så gillar Morris att bestämma över Minerva. Fast egentligen vill ha bara ha lite syrra-mys. Älskade knaskatter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar