30 apr. 2015

Månadsbokslut april

Ingen kan säga att tiden står stilla.
Den gör aldrig det men man kan använda tiden på olika sätt.
Idag har jag använt tiden till att jobba, gå en blåsig promenad och virka klart en sjal.
Bra val, speciellt som dagen inte är slut än.
Just nu ligger sjalen i tvättmaskinen och snart ska den blockas.

I april har jag stickat klart några projekt.
Koftan Siri, sockorna Marit, halskragen Rayures och sjalen som en är modifierad Vanja.

Med symaskinens hjälp har jag sytt två trikåklänningar och två lapptäckstoppar. De är inte färdiga täcken än men första delmålet är färdig topp. Jag har dessutom sytt en liten tavla av ett materialset från en tidning. 
Månadens 70 kilometer av promenader har lett mig till våren.
Blåsippor är vår.
Vintergäck är vår.
Blommande slånbärsbuskar är vår.
Klarblå ormöga är vår och
gröna kastanjer är verkligen vår!

Himlen har varit grå, 
och klart lysande blå när jag gått. 
Mycket hav har det blivit men det är en del av mig.  
Att känna doften av tång är också vår. 
Och en härlig föraning om en sommar som snart är här. 
När jag tänker på bra och trevliga saker är det så lätt att känna att det är ännu en bra månad som läggs till handlingarna. Därför räcker det med att komma ihåg det som är bra för vem vill minnas tandoperationer, migrän och hårt slit? Inte jag.

4 kommentarer:

  1. Väldigt fina saker du gjort under månaden ... och mycket! Nej, varför ska man minnas det som varit jobbigt och tråkigt. Jag gillar dina trikåklänningar, särskilt den färgglada. Funderar allvarligt på att börja sy kläder till mig igen (väldigt många år sedan sist) för jag hittar inget snyggt jag vill ha som passar. Trevlig Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja sätt igång med klädsömnad igen! Det är roligt och nu finns många klädtyger till rimliga priser igen. Livet är för viktigt för att inte ha sköna kläder som både passar kroppen och smaken. Trevlig Valborgsmäss!

      Radera
  2. Hur var det med mönstret till klänningen, finns det att få tag i?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just de här är sydda efter mönster jag gjorde på en kurs men Onion.dk har modeller som är väldigt snarlika. Onion säljs i Sverige och säkert i Finland också :)

      Radera