23 apr. 2015

Kattklippkort

Milda makaroner vilken eftermiddag!
Morris skulle till veterinären och kolla sin tass. Han var väldigt skeptisk och hade inte minsta lust att gå ur kattburen men efter en liten stund kom han ut och träffade den trevliga veterinären. Morris fjäskade för henne och spann så högt att hon inte kunde höra hans hjärtljud i stetoskopet och så morskade han upp sig och haltade inte ett dugg när han skulle gå fram och tillbaka över golvet. Det är tydligen vanligt att djur försöker morska upp sig när de är hos doktorn. Med ny medicin så ska hans skadade tass bli bra, det hoppas vi.
När vi hade varit hemma en kort stund kommer Luna in med en rejält svullen kind. Jag menar rejält! 
Tillbaka till veterinärstationen direkt och mycket riktigt, vår fina lilla Luna hade ett ormbett intill ena ögat. Ett par sprutor och lite dropp senare kunde hon åka med hem igen.
Hela kvällen har hon varit lite stissig men svullnaden gick ner snabbt och vi hoppas att det inte blir några komplikationer. Det är ju inte utan att jag funderat på vad Minerva skulle råka ut för men...
man råkar inte ut för så mycket när man ligger och sover så här gott. Skönt det! Och förhoppningsvis slipper vi skaffa klippkort hos veterinären.
Nu är det en matte som är helt slut och planen för dagen gick i kras men det kommer fler dagar.
Någon promenix-meduxin har jag inte hunnit eller orkat med men jag stod några sekunder vid mandelträdet och njöt. 
Det är så vackert att jag skulle vilja stanna klockorna en stund. 
I stället för det planerade skrivandet virkar jag några varv på snäckskalssjalen. 
Mönstret är verkligen roligt att virka och garnet kommer helt till sin rätt tycker jag. 
Inga fler skadade eller sjuka katter på ett tag nu tack! Det orkar matte inte med.

1 kommentar:

  1. Små katterna då! Tänk att dom alltid lyckats skada sig/bli sjuka samtidigt också. Hoppas dom mår bättre nu :)

    SvaraRadera