20 apr. 2015

Björken i centrum

Det finns vissa saker som är frekvent återkommande i den här bloggen och en sak som varit återkommande varje vår är när björkarna här har tydliga och vackert gröna musöron. Nu bor vi intill kustbandet och jag tycker att blommor slår ut lite senare här än de gjorde när vi bodde inne i stan men vad det gäller björklöv så ser jag ingen skillnad. Inte i år i alla fall.
Förra året blev björkarna gröna 14 april, 2013 var det 4 maj och 2012 och 2011 var det den 18 april. Björkarna håller stilen!

Jag försöker också hålla stilen, eller rättare sagt lugnet. Jag har alldeles för mycket att göra de kommande dagarna och för att inte triggas upp i en stresspiral så har jag planerat in pauser, promenader och pyssel. Idag har det blivit två korta promenader och en kopp te, lite virkning och en stunds podd-lyssnande på trappan mellan jobb och skrivarbete. 
Hur mycket man än har att göra så finns det bara en viss mängd energi påminner jag mig själv. Vissa saker har jag så lätt att glömma bort, speciellt när stressen flåsar mig i nacken. Jag skänker en tacksamhetens tanke till det vackra vädret som gör det lätt att ta en promenadpaus.

De första azaleorna har börjat blomma i trädgården! Det känns som ett litet underverk varje gång det inträffar. 
Ahhhhh. 
Lycka. 
Nu är det bara resten kvar den här veckan men jag bryter ner det i små, små bitar. Var sak har sin tid. 

3 kommentarer:

  1. Härliga väder! Fina bilder på det!
    Det var en väldigt smart kruka för nystan. Vart kan man få tag på den?

    Mvh
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krukan köpte jag för ett par år sedan från jordemorskeramik.se

      Den är jättebra!

      Radera
  2. Ska genast titta in på den hemsidan.
    Tack!

    SvaraRadera