24 apr. 2015

Boktorn

Ni som läser den här bloggen vet redan en massa saker om mig men vill ni läsa något mer så är jag just nu med i  Månadens intervju på Stickamera.se
Det känns ju lite knasigt. Och roligt förstås. Och om Luna inte var tillräckligt känd innan så är hon mera känd nu!
Vill ni veta hur det är med våra sjuklingar?
Morris är redan bättre i sin framtass, efter bara två doser av den nya medicinen. Eller rättare sagt, jag vill så gärna att han är bättre så jag ser bara det, Han har faktiskt mest legat still hela dagen och då haltar han ju inte.
Luna har också sovit timme ut och timme in. Några gånger har hon bett om att få gå ut men det får hon inte. Veterinären tyckte att hon skulle vara inne i två veckor men det kommer bli svårt. På promenaden idag såg jag tre överkörda huggormar på bara några hundra meter! Då funderade jag allvarligt på att låta katterna bli innekatter men deras jobb är ju faktiskt att fånga möss. Blä för huggormar!
Jag packade lite grejer för en spinnträff jag ska på i morgon. Gissa vilka som vill följa med! Om de hoppar ner i kassen redan nu kanske jag har inte märker dem i morgon. Buskatter.

Medan andra bygger med trä eller klossar bygger jag med böcker. 
En liten nätt hög med referenslitteratur ligger nu på golvet bredvid mitt skrivbord.
Vad ska det bli av allt kan man fråga sig.
Förhoppningsvis något läsvärt.

Förresten såg jag mer än huggormar på promenaden, slånen blommar! 
Jag älskar slånens blommor! De är så skira som spets och de lyser upp de knotiga och taggiga slån-grenarna. Finast av den fina.
Fin är också Siri-koftan. Jag hade hoppats få den klar i april men det är nog inte så troligt längre.
Jag gör resåren på stickor 2,5 mm och det är mååånga maskor och varje varv tar en evighet. När nederkanten är klar saknas fortfarande halsringning och knäppkanter. Äsch, den blir nog klar i maj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar