22 apr. 2015

Fint köp

För någon vecka sedan beställde jag en börs att ha mobiltelefon och andra småsaker i från Onni design som jag följt ett tag på Instagram. Jag valde tyg, snodd och färg på den och att det skulle vara mocka längst ner och blev mycket trevligt bemött via mejl. Snabbt gick det också från min beställning till en färdig väska i brevlådan. Det finns så duktiga sömmerskor och det är ett rent nöje att köpa så fina och välgjorda saker som den här väskan!
 Visst är den fin! 
Min tanke är att använda den när mina kläder saknar fickor. Och säkert vid andra tillfällen också.
Insidan har två fickor och väskan är stadig så den skyddar en telefon lite grann, 
Prickiga fickor! 
Perfekt!

Vad som verkligen inte varit perfekt är flera timmars tung huvudvärk i eftermiddag. Det ingick inte alls i min plan men eftersom det inte var helt oväntat så finns det utrymme i min plan för vila.  
Vila med utsikt. Bra grejer.

Det är fortfarande inte bra med Morris tass och i morgon ska han till veterinären igen. Han ömmar inte på tassen men linkar förfärligt.
Vi håller tummarna att veterinären kan trolla fram vår vanliga busiga katt igen.

Trots att min rosa-bruna snäckskalssjal bara är halvfärdig så har jag börjat på en till, den här gången i ett lite grövre garn.
Färgen är underbar och jag tror mönstret funkar till garntjockleken. Jag gör en bit till så jag kan känna om det verkar bli en sjal jag skulle vilja svepa om mig.

1 kommentar: