6 apr. 2015

Fåfänga

Nu är det bara några timmar kvar av den här påskledigheten och som tur var så hade jag inte planerat att göra en massa saker för jag har inte gjort mycket alls, mest vilat, promenerat lite, stickat och tittat på tv. Och varit lite lagom besvärad av att ha ett sår i munnen men stygnen ska snart tas bort och jag får förhoppningsvis en tillfällig tand tills den nya kommer på plats i sommar. Att vara utan en tand, precis intill framtänderna, gör att man får utmana sin fåfänga en hel del. Intressant. Och nyttigt. Men inte särskilt kul. 
Jag har en idé om att jobba undan lite bland mina stickningar och nu tänkte jag ta tag i koftan Siri. Jag hade kommit ganska långt när jag insåg att den skulle bli alldeles för stor så jag repade upp allt och började om. 
Nu är jag lite rädd att den blir för liten men jag tänker sticka klart den och passar den inte mig så passar den säkert någon annan. 
Mönstret är så otroligt fint och det var roligt att sticka. Nu är det bara slätstickning kvar och det är inte lika kul men jag ska försöka få den klar.
Jag får väl be kontrollanterna ha lite koll på mig så jag inte börjar på en massa andra nya lockande projekt. Fast just nu sover Minerva.
Jag tror hon drömmer att hon gör Mollbergare i grupperad stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar