19 apr. 2015

Delar av samma helhet

En mycket trevlig helg på Stufvenäs är över. Det var lika trevligt som vanligt att vara där och maten var precis lika utsökt som den brukar vara.
Det har sytts många meter de här dagarna och ett gäng sydde en hel stjärnhimmel tillsammans.
Var och en av dem får en liten bit av stjärnhimlen med sig hem.
Jag ville gärna visa K hur vackert det är runt Stufvenäs så vi gick en runda på förmiddagen.
Kalmarsund visade sig från sin allra vackraste sida och det var riktigt varmt och skönt i solen.
En bit söder om sandstranden finns en strand full av vackra stenar. 
En vit och en mörkt lila, två bitar av samma helhet.
På tal om bitar och helhet så började jag sy samman en väldigt mängd remsor till ett nytt lapptäcke. 
Alla remsorna är rester, 4,5 cm breda, från alla möjliga projekt jag sytt tidigare. Jag valde gröna, blå, lila och cerisefärgade remsor och fastän tygerna är väldigt olika och en del riktigt fula så passar de ändå tillsammans.
Alla är delar av samma helhet och jag tycker att det är så fint. 
En bård, vadd och baksida är allt som är kvar för att det ska bli en mysig filt. Jag behöver väl inte nämna att nyfikna nosar genast kollade in vad jag tänkte fotografera? Sånt är livet med katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar