23 apr. 2012

Mod ger mening

Att åka iväg ensam på en resa kan kännas lite svårt och nervöst ibland men det kan också ge väldigt mycket. Den gångna helgen har jag haft den stora glädjen att göra många nya bekantskaper som jag inte hade gjort om jag inte bestämt mig för att göra det jag själv ville.
Jag har varit på Omberg.
Vandrat runt i bokskog.
Sett pestskråp för första gången.
Varit i Stocklycke hamn och sett en vresig Vättern.
 Känt de kalla vindarna mot kinderna.
Klappat underbart garn från Ateljé Norrgården (och köpt några härvor förstås). 
Lärt mig nya saker.
Och framför allt - träffat underbara människor! Hurra!
De två sista bilderna är från Stickamera - Titta in där och låt dig inspireras!
Och funderar du på om du vågar åka iväg ensam på något du skulle vilja göra? - Gör det! 

6 kommentarer:

  1. Är också mycket glad att jag vågade mig iväg fast jag inte kände någon! Man växer en dm eller två! Fina bilder! Ska bli kul att se vad du hittar på med tvåändsstickandet:)

    SvaraRadera
  2. Åååååå no blir jag grön av avund igen =( Skulle mer än gärna åka på en sånt härligt stickläger! Dessvärre bor jag i grannlandet å ännu till i höjd med Umeå vilket gör att det blir långt å dyrt att åka på läger =( Å träffa nya människor är bara kul =)

    SvaraRadera
  3. Jag är så jätteglad att du kom, det var så roligt att träffa dig!!

    SvaraRadera
  4. Du ser - det bara vill bli bra :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt. Pestskråp har jag för mig att
    vi hitta vid Marieborg i Norrköping. Där har du ju också varit. Om du går ner mot vattnet och runt om husen så finns de där nu också.
    /Lena M

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder ifrån helgen! Och visst har man växt som människa. Hoppas att vi får anledning att klappa garn tillsammans igen! Kram

    SvaraRadera