13 apr. 2012

Återbruk

Jag behöver en ny liten väska och sonen har vuxit ur ett par jeans. Bra kombo!
Det blev så här:
Jag har i flera år haft en jättebra liten skinnväska från Gudrun Sjödén. En sån där när man bara behöver plånbok, mobiltelefon och nycklar. Axelrem för att bära den, eller lätt att slänga ner i portföljen. Typ.
Så här ser min gamla, ack så slitna ut.
Den fick agera modell för min nya. Jag klippte sönder de urvuxna jeansen och broderade en liten blomma på ena delen. Husqvarna har kommit med så jättefina nya broderier! Just den här är från nr 246 Shadow lace embroideries. 
Skinnväskan hade en liten blixtlåsficka, och den var bra att ha ibland, så jag sydde en sån.
 Axelremmen träddes in genom öljetter och fästes med en knut på insidan. Lätt och smidigt.
Min nya väska blev precis som jag tänkt mig.
Är det någon som skulle vilja ha ett mönster på hur jag gjorde? Lämna en kommentar i så fall, och är det några stycken så skriver jag ett.
Väskan och jag har redan varit ute. I regnet...
Blipp blopp dropp.


13 kommentarer:

  1. Blev ju jättesnyggt med broderi på väskan. Den kan du vara nöjd med!!

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev, läckert broderi! Tänk så bra, att kunna fixa eget som man vet kommer att fungera, och dessutom att återbruka! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Jättefin väska! Såklart jag skulle vilja ha en sådan. Tyvärr har jag ingen maskin som broderar men man kan ju pynta med något annat. Öljetter blir ju fint, jag har inte satt i några på kanske 20 år för jag tyckte att det var så lätt att slå sönder tyget så att de inte satt fast. Men skam den som ger sig! Såklart jag vill göra ett nytt försök.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg väska! Skillt för mig som är väskovan ;-) Har inte nån symaskin som gör sådär fina broderier.

    SvaraRadera
  5. Ni utan brodermaskin - Låt er inte avskräckas!
    Det går jättebra att göra väskan utan broderier - och den blir fin ändå. :)

    SvaraRadera
  6. Snygg väska! Klart det skulle va kul med ett mönster. Jag har ett "stryk-på-motiv" från Panduro liggandes. Det skulle ju passa perfekt! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  7. Birgitta Nilsson13 april 2012 kl. 22:13

    Härlig väska, hade passat utmärkt i min stora handväska bra att ha en liten med det viktigaste i. Tackar gärna ja till ett mönster. Hälsningar från Birgitta på Tjörn

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg väska och vill gärna veta hur du gjort. I brist på broderimaskin kanske jag kan brodera något för hand eller dekorera på annat sätt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det där var en riktigt bra modell på väska! Klar jag är intresserad om du gör ett mönster.

    SvaraRadera
  10. Självklart vill jag veta hur du gjort - den är ju jättefin!

    SvaraRadera
  11. Den skulle jag oxå vilja sy, gör snygg !

    SvaraRadera
  12. Jättesnygg väska. Har haft i tankarna att sy en liten till mig själv också.

    SvaraRadera
  13. Jättesnygg liten väska. Har haft tankarna att göra en till mig själv också. Kul att få lite idéer. Du kan verkligen vara nöjd med din.

    SvaraRadera