3 apr. 2012

Framme vid mål med snopen min

De sista två maskinsömmarna, och två kanter nedsydda för hand - och syboxen är klar!
Tänk så lång tid det kan ta att planera en sak och fundera och kanske våndas lite också, och hur lång tid det kan ta att välja tyg och kanske våndas igen, och så syr man och kanske sprättar och syr igen och det tar tid - och så plötsligt - är jobbet klart. Snopet liksom.
 Massor av prickar, både utanpå och inuti. Och frihandsquiltade bågar både här och där.
 Söta små charms på blixtlåskläppena. Delfinen är jättegullig.
Tja, vad ska jag göra nu då?

21 kommentarer:

  1. Så snygg den är! Kviltningen är hur snygg som helst. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  2. Prickar kan aldrig bli fel =) Superfint

    SvaraRadera
  3. Åhh så fin den är! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Så fin den är superfina färger, och fin kviltning,Kram Majlis

    SvaraRadera
  5. Så fin! Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Så söt och med sötaste charmen på :-) Kram Kikki

    SvaraRadera
  7. Din sybox blev jättefin i sina prickiga tyger, jättefin kviltning och hängen i blixtlåset! kram

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg och super quiltning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så himla snygg den blev, skulle inte ha något emot att den fanns hemma hos mig.Lisbeth T

    SvaraRadera
  10. Vilken sötis och vilken kalasfin kviltning!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  11. En jättefin sybox i jättefina pricktyger!
    kram

    SvaraRadera
  12. Så jättefin syboxen blev. Man drabbas verkligen av akut habegär:-)

    Kram
    Marie T

    SvaraRadera
  13. Akut habegär vad det sa bull

    SvaraRadera
  14. Så klart att den blev prickig, det gillar både du och jag. Härlig!!

    SvaraRadera
  15. Önskar igen att jag kan sy ordentligt. En sån vill jag ha till mina stick projekt. Den är riktigt snygg!

    SvaraRadera
  16. Så himla snygg! Och jag såg att du även sytt en bag till...super!

    SvaraRadera