1 apr. 2012

Golvad!

Golvet i vårt vardagsrum byter skepnad i takt med att min symaskin får jobba. Just nu ser det ut så här på golvet:  
 De fina koordinerade tygerna har jag köpt på Husqvarnabutiken i Vimmerby, och min tanke är att det först ska bli en smal ljus bård och sen en bred blå men tygerna kanske vill något annat när jag ska sy ihop dem. Det vet man ju aldrig. 
Blocket finns i en av Kim Bracketts böcker, Scrap Basket Sensations. Båda hennes Scrap basket-böcker är toppen!
Den här quilten är min andra blå i regnbågsutmaningen.

11 kommentarer:

  1. Kulig! Är det 2,5" remsor?

    SvaraRadera
  2. Härliga färger tillsammans!! Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Jättefin!
    Det är ju allt Du syr :-)

    kram

    SvaraRadera
  4. Du gör så in i bomben vackra saker, Anette! Du inspirerar! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefin!!!! Ännu en läcker kvilt som du kommit ur din symaskin. Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Åhh så fin! Tygerna är alldeles underbara. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Så underbart snygg...Kram Immi

    SvaraRadera
  8. Härligt block och fina tyger! Det kommer säkert bli toppenfint hur du än bestämmer dig för att sätta ihop dem!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera