10 feb. 2012

Småländsk spetshalsig puckelryggig eldhållare

Nu är min Nanook-kofta klar, men den är oblockad. För tillfället är den lite bucklig under de vackra ökningsvarven, främst på ryggen, men jag håller tummarna för att de försvinner i blockningen.
 Madeline Tosh Chunky, ca 8 hg, på stickor 4.5 mm.
 En varm kofta med snygg lyster. Kanske att garnet är lite för tjockt för modellen, för framstyckena hade kunnat falla mjukare när koftan är öppen.
Jag återkommer efter blockning, om jag kan låta bli att använda den direkt...

5 kommentarer:

  1. Meen vilken ljuvlig kofta, en riktig " vill ha "

    Super tjejen där

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Skitsnygg :-) Och varför ska den vara helt slät i ryggen? Det är ju inte du... Tycker det ser ut som om den modellen ska vara så! <3

    SvaraRadera
  3. Den var otroligt vacker, och ser väldigt användbar ut.

    SvaraRadera
  4. Så sngg!!! Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Tack!

    Mimmi - Jag du har nog rätt, den här modellen ska vara så ;o) Kram

    SvaraRadera