28 feb. 2012

Motattack, tack!

Jag måste tyvärr meddela att efter en katastrofal måndag så kommer troligen en minst lika eländig tisdag. Det är min erfarenhet i alla fall, och jag skulle mer än gärna ändra uppfattning!
Jag skulle kunna skriva något om inskränkthet, oförmåga att förutse och förstå konsekvenser av handlande och en naiv tro på att om man sätter sig på tvären så blir allt mycket bättre sen, men jag har ingen lust att sprida så mycket negativ energi omkring mig så i stället skriver jag
JAG ÄLSKAR LIVET! OCH NATUREN!
Det är fantastiskt när solen skiner, det är 13 grader varmt och jag kan gå ut och gå när det är ljust, trots att det snart är kväll. Jag är så glad för mina nära och kära och för att det finns värme och omtänksamhet, och för tröstande kramar och ovillkorlig delad glädje!
Visst är det härligt?!

Häromnatten så bodde jag på hotell i storstan, och i tystnaden och lugnet så stickade jag klart ett par sockor. Att försöka fotografera dem med mobilen var inte så lätt, men det fick mig att fnissa för mig själv en stund.
 Innan det började skymma så hade jag den här utsikten. 
 Visst är det fint även mitt i stan? Solen skiner överallt!
Hurra!

5 kommentarer:

  1. Nämen, det ser ut som du bott i PUB-huset. Har de hotell högst upp?
    Dumma människor ska man ignorera, de gör bara så att man mår dåligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wivi - Javisst, och stort är det! https://www.rica.se/hotelkungsgatan

    SvaraRadera
  3. Stå på dig - annars gör någon annan det. Härligt att du kan glädjas över solen. Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att vara i storstadens hjärta!
    Jag kan ta mig till huvudstaden ganska snabbt om du vill ha middagssällskap någon gång... :-)

    SvaraRadera
  5. Helt rätt inställning!! Inte alltid så lätt men det är bättre att glädjas åt det vackra och positiva runt om än låta sig dras ner av negativa tankar! Vilka härliga bilder på dina sockar!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera