11 feb. 2012

Omvandla idéer

Det har varit Kvilthäxeträff idag och jag började sy ihop mina blå block. En rektangulär quilt blir det för jag tror att jag har mer nytta av det än en stor kvadratisk sak som säkert hade blivit en oanvänd duk.
Nu ikväll har jag sytt ihop resten av blocken och fått på första bården. Minst en och kanske två bårder till blir det innan jag är nöjd.
Jag har använt alla rea-bitarna jag köpte hos Ingrid, så nu fortsätter jag med att dra ut blå tyger ur hyllan. Har jag inte matchat några tyger till den här quilten tidigare så tänker jag inte börja nu. Det bara vill bli bra ändå. *hoppas*

Under dagen har vi också hunnit med att gratta mitt äldsta syskonbarn, lilla A som hunnit bli 19!
Vi bjöds på jättegod laxgratäng och underbara cupcakes. Dock inte samtidigt. ;o) Tack!

Jag sitter i mönsterfunderingar. Jag vill sy nåt i den här stilen...
Nu gäller det bara att omsätta idé till mönster och sen till verklighet.

1 kommentar:

  1. Oj, det där med mönsterkonstruktion kunde jag en gång i tiden!
    Har fortfarande kvar linjalerna, men viljan försvann!!!
    Du klarar det!
    Lycka till!
    kram

    SvaraRadera