1 feb. 2012

Pilspetspynt

Jag vill skriva några rader om det blå täcket som är på gång hemma hos mig...
Det började med att jag i höstas plockade ur alla blå bitar ur en reakorg på Husqvarnabutiken. Alla blå, oavsett hur de såg ut. De flesta bitarna var 30 cm på tygets fulla bredd, och några fanns det en bit av och några fanns det ett par stycken av. Just då hade jag inga som helst planer på vad jag skulle använda dem till, men eftersom jag kommit till blått i regnbågsutmaningen så visste jag att de skulle komma till nytta.

Broderierna från Husqvarna har jag haft sen de släpptes, och en dag fick jag idén att det skulle vara snyggt att brodera ut alla motiven i blått. Jag hittade bunten med de blå tygbitarna, och nu var projektet i full gång. Jag ville kombinera de broderade blocken med andra quiltblock, och nästa gång Kvilthäxorna ska träffas så ska det sys arrowhead-block, och visst passar det med arrowhead-block!
Det blir många blå nyanser, och blocken blir olika efter tillgång på tyg, men jag tror det kan bli bra.
Fortsättning följer...

4 kommentarer:

  1. Snyggt, Anette!
    Intressant!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Arrowhead-blocken är kul att sy,gjorse en quilt av dem i höstas finns i min blogg.
    Kram Maria i Falun

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli mer än bra! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Dina rader skänker tröst åt en samlare, all kommer i sinom tid på sin rätta plats...

    SvaraRadera