13 mars 2012

En snäll klapp

Vinden var alldeles snäll idag, den klappade mig på kinden när jag klev ut från kontoret. Sådana klappar är bland de finaste som finns - ljumma soliga vårvindar med försmak av sommar.
Jag fick lite livslust och tog en promenad, sydde lite och jag hade faktiskt lite energi över efter det så jag städade i hallen - och påskpyntade!
Nu är det inte något överdrivet påskpyntande som jag pysslar med... bara några tygägg i en vacker trådkrona som jag köpte i Dalarna förra sommaren.
 Äggen är maskinbroderade och Linnéa Art Line är designern
I julas hängde det röda glaspumlor i kronan, och vem vet vad det blir härnäst? 
Fint tycker jag.
För övrigt så försöker jag mest bara vara i nuet, och det funkar alltid bra att vara där tillsammans med en stickning. Ett av två kuddfodral är färdiga, men innerkudde saknas ännu.

1 kommentar: