31 mars 2012

Tjock och härlig

Inte ett streck har jag ritat idag, men jag kan ju inte göra det hela tiden... Så för att få lördagen att gå, okej då, det var planerat sedan länge, så tog vi en tur till Kalmar Stadsmission - de firade idag och det var livs levande musiker och våfflor för de som önskade. Man kunde också fynda en tjock härlig tv för ynka 50 spänn!
 Men det gjorde inte jag, i stället hittade jag en söt liten garnvinda, kanske 18 cm hög för 30:-!
 Dagens höjdpunkt var ändå kroppkakor - allra bästa festmaten! Tycker vi alltså, men jag vet att inte alla tycker så, och det är helt okej - fler kroppkakor till oss som gillar det då ju :o)
Thanks sys!

 Jag önskar att det blir bra väder i morgon, även om det inte ser helt hoppfullt ut. Jag har en quilt att fotografera, så vackert väder om jag får be.
 Baksidan har gosig polarfleece från Stoff och stil, och den går utmärkt att frihandsquilta på.
Jag hoppas den ska värma en frusen snart.

3 kommentarer:

  1. Åhhh kroppisar! Och jag såg en sån liten vinda förut men tyckte den var för dyr... Såklart man kan hitta en i småland ;-( puss

    SvaraRadera
  2. Himmel vad jag blev sugen på kroppkakor, måste höra med kocken om det kan bli aktuellt ngn dag.

    SvaraRadera
  3. Kroppkakor som är så gott. Det var längesedan vi hade det till middag. Måste åtgärdas!!!
    Kram
    MARIE T

    SvaraRadera