4 mars 2012

Långbent

Om man har så här långa ben som jag har, då är Vasaloppet en barnlek och därför avstod jag till Jörgen Brink och alla andra deltagares förmån.
Sjysst va?!
Fast i ärlighetens namn så har jag inte åkt längdskidor sen jag var 10-12 nånting, och det var ingen rolig upplevelse med bakhala skidor. Tur att vi var två som hade det jobbigt så vi hade sällskap när resten försvann vid horisonten! 

Det blev en solskenspromenad i dag igen, men vinden var isande kall. Naturen är så naken; inga snökläder och inga lövkläder. Burr.
 Fast hemma, med en kopp te på altantrappan, så var det skönt.
Men nu tar jag mig an en lång randig stickning, dock ej långrandig, och gör de sista varven innan det är dax för ärmarna.
Ni vet ju hur långa ben jag har, och nu vet ni också hur lång stickning jag har. :o)

3 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt! Blir det en långtröja ända ner till fötterna?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj Oj Oj, det var verkligen en låååång stickning du håller på med. Spännande att se vad det blir när det är färdigt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sååå lång. Vad kan det månde bliva? Ska bli kul att se.
    Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera