2 mars 2012

Helgentré

Äntligen så känns det bra! Den här veckan har varit liiiite motig, men nu är jag full av helgenergi och glad som en lärka för att solen skiner.
Och jag är så glad för mina nya ljusstakar!
En man som jobbar på min arbetsplats har målat/glaserat de här, och visst är det hur mycket Anette L som helst?! Både lila och turkos!

Jag är stormförtjust! Janne Karlsson heter konstnären, och han visade jättefina fat och skålar, och jag gillade alla! Perfekt att ha i åtanke när man behöver presenter.
Jag köpte nya tulpaner också, bara för att det skulle bli fint till ljusstakarna.
Nu är det vår!
Och en fredagsklänning :o)
Och kommer ni ihåg min sakletarutmaning där jag försöker köpa något jag aldrig köpt förut när jag handlar mat? Den här veckan blev det spanska kokta rödbetor.
De ska serveras med pinjenötter, olivolja och parmaskinka som en liten förrätt ikväll. Jag hoppas det blir gott!

3 kommentarer:

  1. Visst är det vår! Jag glömmer jämt att fota fina fredan. Kanske för att jag inte känner mig så fin i mina gamla paltor som jag redan visat. I dag ser jag ut som Putte i blåbärsskogen. Nåja, jag har alltid kjol el. klänning i alla fall och snart ska jag se till att fixa lite foton på mina fredagar.
    Hoppas din helg blir underbar!

    SvaraRadera
  2. Gillar dina nya ljusstakar!
    Turkos och lila; Kan aldrig bli fel!!

    Njut av helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar känslan att stå mot en vägg och ha ansiktet mot solen. Det tinar upp oss på flera olika sätt. Hoppas på många såna stunder under helgen. Kram

    SvaraRadera