3 mars 2012

Virrigt värre

Jag har inte fått särskilt många matlagningsgener, men förrätten med rödbetor är verkligen smaskens! Syrran, som visat mig, gör inte precis så här, men så här gör jag:
Skivade kokta rödbetor, smulad fetaost, rostade pinjenötter, ev parmaskinka, lite flingsalt och en skvätt ringlad olivolja över alltsammans. Rödbetorna kan med fördel vara lite varma. Bladspenat eller tärnade äppelbitar passar jättebra till men det hade jag inte hemma.
Enkelt, snabbt och gott och de förkokta spanska rödbetorna jag köpte igår får klart godkänt, även om jag tycker att det är ytterst tveksamt att frakta rödbetor tvärs över Europa.

Nu håller jag på att rita av ett Burda-mönster. Har man anlag för migrän är det här verkligen inte kul!
Måste det vara en miljon streck i alla möjliga färger?!

2 kommentarer:

  1. Tomater är mer klimatvänligt att importera jämfört med att odla i växthus här hemma under vintern så det kanske gäller rödbetor oxå <3

    SvaraRadera
  2. Prova Lisas "Orgasmsallad". :-)
    Ljuvligt!!
    http://visalisas.blogspot.com/2011/05/orgasmsallad.html

    SvaraRadera