3 maj 2019

Utmaning antagen

Nej, vi kom inte undan. Det blev ett bakslag i vädret även hos oss.
Det är svårt att få ihop ekvationen när det var 24 varma soliga grader i fredags och lördags i Visby och nu snö och kallt här. Burr.

Fast det var inte så farligt, snön försvann fort även om kylan var kvar och det blev till och med några solglimtar.
Jag har börjat på en ny sjal, och det är inte så konstigt, det konstiga är att jag redan från början vet att jag bara har garn till ungefär halva sjalen och jag vill inte köpa ett nystan till. Varför ger jag mig på sånt här? Varför utmanar jag mig själv gång på gång genom att förhålla mig till en begränsad mängd material? - Jo för jag blir så inspirerad av det och utmaningen att lösa problemet med det jag har triggar mig  mer än att bara sticka på med generös tillgång till material. 
Garnet är en ull/silkeblandning och jag har några restnystan av annat märke och annan fördelning mellan ull och silke som skulle kunna funka med det jag använder just nu fast de är i två olika grå nyanser och inte alls i petrol. Intressant, hur ska jag lösa det här?  Att köpa ett nytt nystan petrolfärgat är en för enkel väg att gå, eller hur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar