12 maj 2019

Tistlar

Har ni passat på att njuta av den vackra vårdagen? Jag önskar att jag hade gjort det mer än jag faktiskt gjort. Maken har rensat ogräs och jag har inte gjort mycket alls, inte idag heller.  
Jag tror det är dax för en ny sjal, en tistelsjal. 
Mönstret är ett gratismönster på Ravelry, gjort av Ann Myhre/Pinneguri, kanske mer en beskrivning än ett mönster men jag har inte läst det, jag använder bara mönsterdiagrammet. Sjalen görs på samma sätt som Stjärnhop, som bygger på Ann Myrhes mönster, så jag är bekant med grundkonstruktionen.
Man stickar runt och klipper sedan itu arbetet för att slutligen plocka upp maskor och sticka en vikkant runt hela sjalen för att gömma klippkanten. 
Sticka är lite lagom ansträngande för mig denna vackra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar