11 maj 2019

Goth Kitty

Stickpoddar har periodvis varit ett troget sticksällskap till mig och många av de jag lyssnat på stickar socka efter socka i garnet Knit Picks Felici. Knit Picks skickar inte till Sverige så även om jag ville testa garnet alla pratar om så fick det lugnt vänta till den dag jag hittade ett sätt att komma åt några nystan.
Dagen kom när en brittisk webshop sålda några av Felicifärgerna och jag kunde beställa. Just den här färgen heter Goth Kitty. 
Garnet är ljuvligt mjukt och underbart att sticka i. Jag vet inte alls hur hållbart det är och jag tror att garnet kommer noppa sig ganska snabbt men det får jag veta när det är dax att använda de här sockorna, förhoppningsvis inte än på några månader. 
Det är ett kommersiellt dussingarn som finns i massor av fina färger och det skulle vara kul om det gick att få tag i dem lite lättare men det finns ju många andra fina garner som är betydligt mer lokalproducerade än det här. Kul att ha testat i alla fall och jag har några nystan till i mitt garnskåp. 
Det har varit en fin och lugn dag här, maken och många andra runt omkring klippte gräsmattorna för första gången i år och jag har mest vilat. 
Nu går solen ner och gräsklipparna har äntligen tystnat. Så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar