7 dec. 2018

Emy

När jag var på Stickmys i juletid i Granhammar för exakt ett år sedan köpte jag ett nystan Poema Laine du Nord som tonade från vitt till mörkt rosa.
Det nystanet har nu blivit en Emy.
Nystanet var på 150 gram och jag stickade till det bara var någon meter kvar. Mönstret är perfekt att förlänga (eller förkorta) om man vill anpassa sig till den garnmängd man har för sista mönsterdelen är gjord för att göra så bred som garnet tillåter. 
Garnet är ljuvligt mjukt. 
Mönstret är varierat och roligt att stikca, det händer något men kräver inte maximal koncentration. 
Det var ju så att när jag köpte det här nystanet köpte jag också nougatbrunt garn till en kofta, så att de skulle matcha varandra. Koftan har jag inte börjat på men sjalen har ju inget bäst-före-datum så det gör ingenting. 
Då, när jag köpte det här nystanet, köpte jag dessutom ett till som tonade från grönt till lila. Det stickade jag av direkt och den sjalen har jag använt många, många gånger. Garnglädje när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar