27 dec. 2018

Twinkling trees

På julaftonskvällen la jag upp till ett par julaftonssockor och jag valde mönstret Twinkling trees som jag tyckte passade helt perfekt.
Det är ett enkelt mönster med en rad granar på skaftet, alla med varsin lysande stjärna högst upp.
Jag valde en härva grågrön Alegria från Manos del Uruguay och en liten rest gräddvitt till stjärnorna. 
Nästan hela juldagen och några timmar på annandagen räckte för att få paret klart. 
Alla Danielles mönster är välskrivna, de är på engelska, modellerna fina och ofta följer en liten berättelse med som bakgrund och inspiration. Om ni minns hennes socktrio om paret Rita och Cyril, A vintage love story, så kan man säga att det här mönstret är en fristående fortsättning. 
Om jag kommer ihåg det så ska jag använda de här sockorna julen 2019. 
Och då kommer jag så klart lägga upp en ny julaftonsstickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar