3 dec. 2018

Ovanligt ilsken

Sylusten slog till idag och jag hade enorm lust att sätta kniven i något tyg och bara trycka gaspedalen på symaskinen i botten och sy men när jag hade jobbat klart, kört hem och ätit middag var orken spårlöst försvunnen. Otaliga är de gånger just det hänt. Gnuffligt!
Det är tur att tröskeln inte är lika hög när det gäller atrt plocka upp stickningen som den är när det gäller att sätta igång med att sy. 
Jag stickar vantar av 2-trådig ull i färger med ganska låg kontrast, båda från Ateljé Norrgården varav det ena är hemfärgat med Jeaba kallfärg. Masktätheten är tätare än jag brukar sticka med och resultatet blir underbart täta och varma vantar. Spunni heter mönstret. 
Idag kunde jag äntligen tända första adventsljuset, efter att ha letat länge och väl efter adventsljusstaken. Kaffebönor och små äpplen är den pyntad med och det doftar ljuvligt i köket.
Min Muminkalender förgyller mina dagar fram till jul men nog ser 
lilla My ovanligt ilsken ut? Det är tur att hon har rosa klänning!
Och jag är extra glad för att jag fortfarande har leklust och barnasinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar