9 dec. 2018

Min julklänning

Den är klar; min julklänning!
Julröd och snöig på en och samma gång. 
Tyget är Twigs från finska PaaPii och det har legat i mitt tygskåp några år och jag hade precis så mycket att det räckte till en kortärmad klänning. 
Vit muddväv i halsringning och på ärmarna gjorde jullooken komplett. Nu behöver jag bra fixa ett rött hårband eller en röd luva. En julkofta hade ju varit fint också men det får nog bli till nästa år. 
Mönstret är mitt modifierade OMG Bananas You are beautiful dress, med fickor så klart. 
Ho ho ho! 
Nu ska jag pricka av den här på min Jag vill hinna innan jul-lista.

2 kommentarer:

  1. Vad befriande att läsa 'Jag vill hinna innan jul-lista' istället för en massa måsten :)
    Klänningen blev jättefin - och en kofta hinner du kanske till nästa år eller året efter. Den blir nog stickad när andan faller på och lusten finns till en ny stickning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min Jag vill hinna-lista är faktiskt riktigt inspirerande. Ett lyckokast :)

      Radera